محل تبلیغات شما

استراتژی‌های موفقیت آمازون

جف بزوس در سال 1994، اقدام به تأسیس فروشگاه آمازون کرد که امروزه یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای اینترنتی در کل جهان به حساب می‌آید. در این مقاله، روش‌های موفقیت آمازون را بررسی می‌کنیم. در ابتدا خلاصه‌ای از  استراتژی‌های موفقیت آمازون را با هم مرور می‌کنیم و بعد به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

استراتژی‌های موفقیت آمازون در یک نگاه

  • آمازون تمرکز خود را بر سودآوری در درازمدت و نه کوتاه مدت قرار داده است.
  • آمازون با در نظر گرفتن  موارد غیرقابل تغییر، اقدام به ارائه استراتژی می‌کند.
  • آمازون تمرکز خود را بر فرصت‌ها قرار می‌دهد و نه شکست‌ها
  • آمازون، اصول و فرهنگ کاری قدرتمندی برای خود در نظر گرفته است.
  • آمازون کسب رضایت مشتری را بر رقابت با سایر کسب و کارها ترجیح می‌دهد.
  • آمازون با دادن حق انتخاب زیاد به مشتریان در زمینه خرید کالا و در نظر گرفتن سلیقه‌های آنها، مشتریان زیادی را جذب کرده است.
  • قیمت‌های مناسب و سرعت در ارائه خدمات، دو شیوه دیگر آمازون در کسب رضایت مشتریان است.
  • آمازون کارمندان خود را مم به شناخت مشتریان و سلیقه‌های آنها را می‌داند.
  • استراتژی آمازون بر مبنای دو روش PPC  و SEO و ارائه خدمات مناسب به مشتریان است، با این روش تبلیغات شفاهی مثبتی توسط خود مشتریان برای آمازون صورت خواهد گرفت.

 

بهترین کسب و کار اینترنتی دنیا

 

آمازون تمرکز خود را بر اهداف بلند مدت قرار داده است نه کوتاه مدت

آقای بزوس در این رابطه می‌گوید" ما ترجیج می‌دهیم اول بذر بکاریم و بعد منتظر تبدیل شدن آن به درخت باشیم. به این معنی که چشم انداز طولانی مدتی برای خود در نظر گرفته‌ایم و به آنچه مثلاً در سه ماه بعد قرار است اتفاق بیفتند فکر نمی‌کنیم. در عوض تمرکز خود را بر رضایت مشتری قرار می‌دهیم. به نظر من این جنبه از فرهنگ کاری ما، به ندرت در بقیه کسب و کارها دیده می‌شود". خدمات وب آمازون ( AWS)، نمونه کاملی از اهداف بلند مدت آمازون است. شروع به کار این نوع خدمت با استارتاپ ها و برنامه نویس ها بود، اما هم اکنون میلیون‌ها مشتری دارد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی مثل پینترست، ایربی ان بی ، جی‌ای، کپیتال وان، جانسون ‌اند جانسون، مک دونالد و تایم  از خدمت AWS استفاده می‌کنند.

 

4 تصمیمی که زندگی من را عوض کرد

چگونه آمازون دنیای صنعت را تغییر داد؟

استفاده آمازون از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل سفارشات

آمازون ,مشتریان ,کسب ,تمرکز ,موفقیت ,مشتری ,را بر ,خود را ,کسب و ,تمرکز خود ,در نظر ,استراتژی‌های موفقیت آمازون

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها