یخچال و فریزر درب هوشمند LG InstaView LG دارای درب و دارای صفحه نمایش لمسی هوشمند با آمازون الکسا (جک دمپسی / تصاویر AP برای LG Electronics)
به افتخار روز نخست آمازون ، اجازه دهید نگاهی به عملکرد داخلی این شرکت بیندازیم و مرزهای نوآوری را نه تنها با Amazon Prime ، بلکه بسیاری از استراتژیهای مدیریتی برجسته دیگر.
شرکتی که موجبات بسیاری از جنبههای تجربه مشتری را فراهم میکند ، موانع داخلی را زیر پا میگذارد و نشان میدهد چگونه سایر شرکتها میتوانند همین کار را انجام دهند. آمازون ، یک رهبر در نوآوری در تجربه مشتری ، با سازماندهی مجدد شرکت در مورد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود ، موارد را به سطح بعدی رسانده است.
آمازون از یک استراتژی مدیریت هوش مصنوعی با عنوان Flywheel استفاده میکند
رویکرد آمازون به هوش مصنوعی ف پروانه نامیده میشود. از نظر مهندسی ، یک چرخ دنده ابزاری جذاب و ساده است که برای ذخیره سازی مؤثر انرژی چرخشی طراحی شده است. با ذخیره انرژی وقتی دستگاه در سطح ثابت کار نمیکند ، کار میکند. به جای هدر رفتن انرژی و خاموش کردن انرژی ، چرخ فلکه انرژی را ثابت نگه میدارد و آن را در مناطق دیگر دستگاه پخش میکند.
در آمازون ، رویکرد مگس پرنده نوآوری هوش مصنوعی را به هم می زند و انرژی و دانش را ترغیب میکند تا به مناطق دیگر شرکت گسترش یابد. رویکرد مگس پرنده آمازون بدان معنی است که نوآوری در مورد یادگیری ماشین در یک منطقه از شرکت ، تلاش سایر تیمها را سوخت میکند. آن دسته از تیمها برای هدایت محصولات خود از این فناوری استفاده میکنند ، که بر نوآوری در کل سازمان تأثیر میگذارد. اساساً ، آنچه در یك قسمت از آمازون ایجاد میشود ، به عنوان كاتالیزور رشد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سایر مناطق عمل میکند. آمازون با هوش مصنوعی غریبه نیست. این شرکت از نخستین کسانی بود که از این فناوری برای رانندگی توصیههای محصول خود استفاده کرد. اما با افزایش مهارتهای یادگیری هوش مصنوعی و ماشین آلات ، رویکرد مگس پرنده تبدیل به سنگ محوری برای گسترش تجارت آمازون شده است - یک سنگ اصلی در قله شرکت ، سازمان را به هم وصل میکند. این به ویژه در زمانی که بسیاری از شرکتها تلاشهای هوش مصنوعی خود را خاموش کرده و آنها را در کل شرکت ادغام نمیکنند ، منحصر به فرد است.
هوش مصنوعی در یک دفتر واحد در آمازون قرار ندارد و اطلاعات در همه بخشها پخش میشود. فناوری یادگیری ماشینی توسط تیم توصیه محصول برای بهبود پیش بینی محصول خود استفاده میشود و آن بینشها در سراسر شرکت به اشتراک گذاشته میشود. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین سه محصول محبوب آمازون را دارند: الکسا ، فروشگاه آمازون Go و موتور توصیه آمازون.
Amazon Echo که دارای AI bot Alexa است ، یکی از محبوبترین شرکتهای یاد شده در زمینه یادگیری ماشین است. در ابتدای کار آمازون با نبرد سرسختی روبرو شد ، به خصوص که این اولین شرکت بود که تلاش خود را در ایجاد یک دستیار مجازی صوتی انجام داد که میتوانست در یک کانتر باشد. هنگامی که این فن آوری به هم نزدیک شد ، بخشهایی از شرکت متوجه شدند که الکسا میتواند برای محصولات آنها سودمند باشد. برخی از مهارتهای اول برای الکسا ادغام با آمازون موزیک ، نخست فیلم و توصیههای محصول شخصی از حساب آمازون بود. در حال حاضر بسیاری از شرکتها مهارتهای الکسا دارند که به زندگی مشتری مانند Liberty Mutual و Capital One افزوده میشود. Liberty Mutual اطلاعات مربوط به بیمه اتومبیل را ارائه میدهد و Capital One به مشتریان این امکان را میدهد تا از طریق دستگاه آمازون خود مبلغی را پرداخت کنند.
فروشگاه ارزانتر آمازون Go نیز از ثروت دادهها برای ردیابی روند خرید مشتری استفاده کرد. دادههای دوربینهای گوشیهای هوشمند فعالیتهای خرید را ردیابی میکند و نه تنها به Amazon Go کمک میکند ، بلکه میتواند برای ادامه توسعه با تیم یادگیری ماشین نیز به اشتراک گذاشته شود.
AI همچنین نقش موثری در موتور توصیه آمازون دارد که 35٪ از درآمد شرکت را به دست میآورد. با استفاده از دادههای مربوط به ترجیحات و خریدهای مشتری خاص ، تاریخچه مرور و مواردی که مرتبط هستند و به طور مرتب با هم خریداری میشوند ، آمازون میتواند یک لیست شخصی از محصولاتی را ایجاد کند که مشتریان در واقع مایل به خرید آن هستند.
ایجاد یک تجربه مشتری منسجم با هوش مصنوعی
دادههای این سه ستون اصلی شرکت با هم کار میکنند تا یک تجربه مشتری منسجم ایجاد شود. مشتری میتواند برای تهیه چند مورد برای شام به فروشگاه آمازون گو مراجعه کند ، از الکسا بخواهد دستور تهیه یک دستور العمل را جستجو کند و موتور توصیه محصول میتواند تشخیص دهد که احتمالاً مشتری نیاز به خرید نوع خاصی از ماهیتابه دارد. به جای جنگ با یکدیگر ، بخشهای مختلف دانش نوآورانه خود را برای ارائه یک تجربه مشتری سفارشی و منسجم به اشتراک میگذارند.
آمازون از ابتدای آغاز فعالیت خود در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فاصله زیادی گرفته است. این شرکت اکنون روش یادگیری ماشینی خود را از طریق خدمات وب آمازون به مشتریانی از جمله ناسا و NFL میفروشد. با بهره گیری از پیشرفتها و برنامههای کاربردی هوش مصنوعی در مناطق دیگر شرکت ، راه حلهای شخصی سازی هوش مصنوعی را برای مشاغل بزرگ و کوچک ارائه میدهد.
در دنیایی که بسیاری از شرکتها با بوروکراسی و سیلوهای آویزان درگیر هستند ، دیدن این نکته وجود دارد که آمازون در حال شکستن دیوارها برای تشویق نوآوری و رشد در کل سازمان خود است. اگر شرکتهای دیگر بخواهند موفق شوند و در آستانه پیشرفت فناوری جدید بمانند ، ممکن است آنها نیز بخواهند یک رویکرد سازمانی جدید مانند چرخ لنگر را در نظر بگیرند.
هنگامی که نیک شواب در کار روزانه خود نیست ، به عنوان مهندس نرم افزار در فورد مشغول به کار است ، وی در حال ساخت برنامههای صوتی برای دستیار صوتی الکسا آمازون است. این یک هیجان پاره وقت است که کاملاً پرسود است.
هوش مصنوعی به کسب درآمد بیشتر آمازون این شرکت کمک شایانی کرده است. در واقع آمازون با استفاده از این فناوری به تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان و علاقه مندی های آنها میپردازد و با به نمایش گذاشتن محصولاتی که مورد اقبال مشتریان خواهد بود، احتمال خرید آنها و افزایش درآمد خود را افزایش میدهد.
منبع : https://ezzatkhah.com/pm
4 تصمیمی که زندگی من را عوض کرد
، ,آمازون ,هوش ,شرکت ,یک ,مصنوعی ,هوش مصنوعی ,یادگیری ماشین ,مصنوعی و ,بسیاری از ,تجربه مشتری ,تجربه مشتری منسجم ,موتور توصیه آمازون
درباره این سایت